Særnummer om Flashpoint

Region Syd har udgivet et særnummer af deres personaleblad med fokus på det læringsspil vi har udviklet for dem om nedbringelse af brugen af tvang i psykiatrien. Hele bladet kan læses her

Følelsesmæssigt engagement i lærings- og træningssituationer

Hvordan lærer mennesker bedst? Svaret på det spørgsmål har stor betydning for, hvordan sundhedssektoren får maksimalt udbytte af de ressourcer, som anvendes på kompetenceudvikling.

Copenhagen Game Lab søger programmør

Copenhagen Game Lab søger programmør - Kunne du tænke dig at blive del af vores lille, men hyggelige udviklerteam?

Nytårshilsen og status over 2016

Velkommen 2017 her gør vi status over året der gik

Når kliniske prioriteringer sættes på spil

Vores spil Decision Point på Patientsikkerhedskonferencen 2016

Innovations kultur på Børsen

noget tyder på, at innovationskulturen mange steder enten synes at være for kompliceret at håndtere, eller betragtes som endnu et "problem", der kan håndteres med en hurtig løsning eller et nyt system.

Flashpoint i medierne

Flashpoint er et læringsspil vi har udviklet i i samarbejde med region syd omtalt på i nyhederne

Game based learning

The Journal for Civil Aviation Training om vores spil “Mayday”, som vi har udviklet sammen med Aeroteam

Kæledyr på kontoret

Mød vores nye bedste venner: 3D Reality Augmented Tattoos! De tager tatoveringer til et helt nyt niveau: med lidt hjælp fra mobilen bliver de levende og kan gå rundt og sige lyde!

Hvad spiller vi lige nu?

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi elsker at spille spil. Spil er ikke kun et arbejde for os; det er også en hobby. Vores erfaringer fra hobbyspillene giver os tit inspiration til vores arbejde, og gør at vi kan være endnu mere kreative, når vi udtænker forskellige spildynamikker.

Skoler falder på halen over IT

Semidigitalt strategispil om at blive rockstjerne, udviklet i samarbejde med Ragnarock, Museet for pop, rock og ungdomskultur

Vores klasserumsspil endelig færdige

En serie af semidigitale spilbaserede undervisningsforløb, der integrerer læreren i afviklingen ude i klasserummet. Konceptet er udviklet med støtte fra Undervisningsministeriet og udgives af Gyldendal

innovatioltur sat på spil

noget tyder på, at innovationskulturen mange steder enten synes at være for kompliceret at håndtere, eller betragtes som endnu et "problem", der kan håndteres med en hurtig løsning eller et nyt system.

Mandagens Merkurpassage

I går ved middagstid bevægede planeten Merkur sig ind foran Solen set fra Jorden, og vores hus-astronom stod klar med sit kamera.

Spil kan gøre dig til en bedre strateg

Harvard Business Review bekræfter sådan set alt det, som vi allerede vidste hos Copenhagen Game Lab:

3 fede spil til miniferien og ny visuel identitet

Ny visuel identitet og 3 fede spil til miniferien - her er tre bud på fede spil, der kan spilles af børn i alle aldre!

Drop gamification – læring er det nye sort

I artiklen fra Tech Crunch kommer spildesigneren Michael John ind på forskellene på læringsspil og gamification. Selvom artiklen ikke er uddybende, giver den en ganske god introduktion.

Det er vi helt oppe at ringe over: Hololens

Vi har været forelsket i Augmented Reality (AR) i et stykke tid. Microsofts nye device, Hololens, gør dog lige oplevelsen en tand federe: Vi går fra 2D grafik til rigtige hologrammer.

Hør mere på +45 3698 7338
eller info@cphgamelab.dk

- eller bestil et uforpligtende opkald fra os: