Følelsesmæssigt engagement i lærings- og træningssituationer

Kompetenceudvikling skal vække følelser Hvordan lærer mennesker bedst? Svaret på det spørgsmål har stor betydning for, hvordan sundhedssektoren får maksimalt udbytte af de ressourcer, som anvendes på kompetenceudvikling.

Kompetenceudvikling skal vække følelser
Hvordan lærer mennesker bedst? Svaret på det spørgsmål har stor betydning for, hvordan sundhedssektoren får maksimalt udbytte af de ressourcer, som anvendes på kompetenceudvikling.

Er vi i sundhedsvæsenet dygtige nok til at skabe et følelsesmæssigt engagement i lærings- og træningssituationer?” spørger Katrine Kirk i Tidsskrift for Dansk Sundhedsvæsen, i en artikel der sætter fokus på brugen af læringsspil.

Kompetenceudvikling skal vække følelser

Hvordan lærer mennesker bedst? Svaret på det spørgsmål har stor betydning for, hvordan sundhedssektoren får maksimalt udbytte af de ressourcer, som anvendes på kompetenceudvikling.

Der er ingen tvivl om, at både voksne og børn lærer bedst, når vi finder emnet relevant og interessant, og når vi bliver følelsesmæssigt engageret. Følelser er betydningsfulde for udbyttet af uddannelsestiltag, fordi det er følelserne som skærper eller sløver opmærksomheden, hvilket spiller direkte ind på læring og hukommelse.

Læringsspil er en del af løsningen

Spil er et effektivt redskab til kompetenceudvikling også i sundhedssektoren. Der er mange fordele ved at bruge spil, men der er også faldgruber.

Vi er pionerer på området og den 1. juni at slå dørene op for en eftermiddag, hvor vi fortæller omkring hvordan læringsspil allerede i dag bliver brugt i sundhedssektoren, og hvor vi naturligvis også deler vores egne erfaringer.

Hvis du deltager får du mulighed for at prøve flere af vores sundhedssektor spil, og vi kan naturligvis også fortælle om udviklingsprocessen der ligger bag dem.

Tilmeld dig den 1. juni via linket her

En deltager  fra et af vores tidligere seminarer siger:

“Det var en fornøjelse og en øjenåbnerne oplevelse, at deltage i arrangementet, for det første er der et engagement og en dedikation til spilformatet hos Copenhagen Game, der er meget inspirerende og for det andet giver muligheden for, at prøve indtil flere spil, en oplevelse der for mig har inspireret til at ønske spil i mange forskellige sammenhænge.” Nina Brocks, Innovationskonsulent, Region Hovedstaden, Center for HR

Tilmeld dig den 1. juni via linket her

Programmet for den 1. juni 15.00 til 17.30

15.00 Velkomst og registrering (og bobler)
15.10 Oplæg om hvad mulighederne er når man skal bruge læringsspil i sundhedssektoren 15:30 Hvad er er vigtigt når spil skal bruges til i et læringsmiljø
15.45 Introduktion til konkrete eksempler på læringsspil sundhedssektoren

  • Den sidste tid – spil om palliative forløb
  • Decision Point – spil om kliniske beslutninger
  • Flashpoint – Spil om nedbringelse af brugen af tvang i psykiatrien
  • Bevidst – Spil om inddragende kommunikation med borgere

16.00 Valg af læringsspil man ønsker at prøve
17.15 Opsamling og bobler