Klasserumsspil.dk

En serie af semidigitale spilbaserede undervisningsforløb, der integrerer læreren i afviklingen ude i klasserummet. Konceptet er udviklet med støtte fra Undervisningsministeriet og udgives fra august af Gyldendal  Digitalt understøttede klasserumsspil, eller bare “klasserumsspil”, er et koncept til Folkeskolen, der kombinerer det bedste fra rollespil og computerspil. Som navnet antyder, er klassen sammen om at spille […]

Hør mere

En serie af semidigitale spilbaserede undervisningsforløb, der integrerer læreren i afviklingen ude i klasserummet. Konceptet er udviklet med støtte fra Undervisningsministeriet og udgives fra august af Gyldendal 

Digitalt understøttede klasserumsspil, eller bare “klasserumsspil”, er et koncept til Folkeskolen, der kombinerer det bedste fra rollespil og computerspil. Som navnet antyder, er klassen sammen om at spille spillene – og med læreren som den centrale styrmand.

Spillene er udviklet med støtte fra Undervisningsministeriet, og udgives fra august 2016 af Gyldendal Uddannelse.

Det er et udbredt ønske blandt lærere at inddrage spil i undervisningen. Desværre er det ikke altid lige let: Det kræver tid og tilpasning at implementere spil, der ikke er skrevet til undervisningsbrug. Og så er det en generel tendens, at spillene primært fremmer interaktion mellem computer og elev – og ikke eleverne iblandt. Det er ikke i tråd med moderne pædagogik, der kæder sprog og erkendelse sammen.

Klasserumsspillene sætter læring på spil, men uden at køre læreren ud på et sidespor. Spillene er dialogiske og projektorienterede. De inddrager desuden både elevernes krop og deres kreativitet.

Klasserumsspillene stjæler ikke tid fra faglig undervisning, da de netop er bygget op omkring Folkeskolens Fælles Mål. Det vil sige, at alt indhold er kernefagligt, og forholder sig direkte til målsætninger og krav til stof, der opgives til afgangsprøverne.

Hør mere på +45 3698 7338
eller info@cphgamelab.dk

- eller bestil et uforpligtende opkald fra os: