Mayday

Analogt træningsspil om flysikkerhed, udviklet i samarbejde med konsulentvirksomheden Aeroteam Mayday er et læringsspil, der handler om flysikkerhed. Ved at deltage i spillet, lærer spillerne om Crew Resource Management (CRM) og krisestyring. Spillet er udviklet i samarbejde med videnspartneren Aeroteam, der har mange års erfaring med undervisning af piloter og kabinepersonale, og er baseret på […]

Hør mere

Analogt træningsspil om flysikkerhed, udviklet i samarbejde med konsulentvirksomheden Aeroteam

Mayday er et læringsspil, der handler om flysikkerhed. Ved at deltage i spillet, lærer spillerne om Crew Resource Management (CRM) og krisestyring. Spillet er udviklet i samarbejde med videnspartneren Aeroteam, der har mange års erfaring med undervisning af piloter og kabinepersonale, og er baseret på Aeroteams viden og undervisningsmodel.

Langt overvejende de fleste uheld, der sker i forbindelse med flyrejser, udspringer af menneskelige fejl. Derfor prioriterer flyselskaber uddannelsen af deres personale højt, og sender dem på årlige sikkerhedskurser. “Mayday” er designet til brug ved sikkerhedskurser i “notechs (dvs. non-technical skills), og tager bl.a. udgangspunkt i de såkaldte “dirty dozen”, der omhandler faktorer såsom stress, udmattelse, manglende kommunikation, og andre menneskelige fejl.

Ved hjælp af spillet bliver CRM konkretiseret og lettere at forholde sig til. Spillerne får overblik, og bliver i stand til at se de store sammenhænge, der har altafgørende betydning.

Spillet varer 3-4 timer, inklusiv introduktion, reflektion og opsamling. Det vil som regel blive spillet af 2 piloter og 4 fra kabinepersonalet.

Hør mere på +45 3698 7338
eller info@cphgamelab.dk

- eller bestil et uforpligtende opkald fra os: