Nytårshilsen og status over 2016

Godt nytår fra Copenhagen Game Lab!

thumb_img_4748_1024

Vi har haft et forrygende 2016, og nu glæder vi os til at gå ind i 2017 med hvad det nu måtte bringe af nye eventyr!

 

En af de ting, som vi især sætter pris på, er når vi oplever, at vores spil virkelig gør en forskel. Og det ser vi heldigvis at de gør – specielt hvis man skal tro vores kunder og samarbejdspartnere!

 

Vi er blevet nævnt i medierne et par gange, f.eks. skriver The Journal for Civil Aviation Training om vores spil “Mayday”, som vi har udviklet sammen med Aeroteam:

“Mayday is one of a growing number of what are variously termed game-based learning, serious games, or gamification being used by civil aviation, particularly to teach non-technical “21st century skills” such as communication, collaboration, critical thinking, problem-solving, risk management, conflict resolution, adaptability”.

Læs artiklen her

 

Spillet “Flashpoint”, som vi har lavet i samarbejde med Region Syddanmark, kom med i TV Syds nyheder under overskriften “Brætspil skal mindske brugen af tvang”. Se indslaget her:
Læs deres 12 siders temanummer om Falshpoint her

 

Partner og spildesigner Sanne Harder kom desuden på forsiden af Frie Skolers magasin, hvor man kunne læse om hendes tilgang til læringsspil. “Spil læringen ind”, blev Sanne blandt andet citeret for at have sagt.

 

En mindeværdig begivenhed for os var da Børsens smukke lokaler dannede bagtæppe for en afvikling af spillet Innoculture – et spil, der hjælper virksomheder til at få innovation helt ud i krogene. I 2017 kommer den digitale version af spillet, som foruden det læringsmæssige potentiale også rummer mulighed for datafangst, der giver ledelser et indblik i hvilke valg, deres medarbejdere træffer. Se billeder fra dagen her

 

Et andet highlight var Patientsikkerhedskonferencen 2016, hvor vores spil Decision Point gjorde sig godt. Spillet sætter fokus på samarbejdet om kliniske prioriteringer i pressede situationer – eller, som vi selv kalder det: “Vagten fra Helvede”. Spillet er udviklet i et tæt samarbejde med Hvidovre Hospital.
Se nogle billeder af spillet i brug her

 

I alt søsatte vi intet mindre end 17 nye læringsspil i løbet af 2016! Vi regner med at holde kadencen oppe i 2017, og selvom kalenderen hurtigt fyldes op, håber vi ikke at nye eller gamle kunder og samarbejdspartnere vil tøve med at tage fat i os med idéer og projekter.

 

I mellemtiden glæder vi os til at komme i gang med vores planlagte vifte af spil til HR og ledelse. Teamleader ligger allerede klar til brug, og to spil om henholdsvis trivsel på arbejdspladsen og forandringsledelse er på trapperne.

 

Et andet af vores nye tiltag er vores “gå hjem-møder”, hvor man kan komme og få en smagsprøve på de spil, vi har på hylderne. Vi glæder os til at invitere på det næste, så hold øje med mailboksen.

 

Sidst, men ikke mindst vil vi gerne takke vores kunder og samarbejdspartnere for et begivenhedsrigt år. Vi glæder os til at ses igen i det nye!

 

Mange hilsner

 

Henning, Jimmy og Sanne

På vegne af Copenhagen Game Lab