Læring sker imellem mennesker

Alle vores spil understøtter læring mellem mennesker - både de analoge og de digitale. Mange af vores spil er semidigitale, som opleves i den fysiske verden, men udnytter de fordele, som det digitale bidrager med.

Vi er eksperter i at udvikle spil om komplekse emner i samarbejde med specialister. Det kræver stor proces-knowhow at få spildesign og domænefaglig specialviden til at mødes konstruktivt og effektivt.

Vi har et solidt didaktisk ståsted og omfattende viden om læring og vilkårene i uddannelsessektoren.

Vi udvikler både unikke skræddersyede spil for individuelle kunder og har også en række færdige spil “på hylden”.

De fire faser i vores udviklingsproces:

Afklaring

Brugsscenarier og læringsmål mv. defineres, og udviklingsprocessen planlægges i detaljer. Krav og rammer dokumenteres i en design brief.

Koncept

Tre interne og tre fælles spildesignworkshops, der følger en fast struktur. Ind imellem arbejdes der videre på spildesignet. Der udvikles en prototype på det færdige spil.

Design

En interaktiv proces, hvor spillet løbende prototypes, testes og revideres. Når fasen er slut, er narrativ, tekstindhold, layout og spilbalance 95% på plads.

Færdiggørelse

Live test af det færdige spil efterfulgt af de sidste rettelser i balance, grafisk design og indhold. Der udvikles en facilitatorguide og produceres fysiske materialer.

Hør mere på +45 3698 7338
eller info@cphgamelab.dk

- eller bestil et uforpligtende opkald fra os: