Vi bruger cookies til at forbedre oplevelsen. Klik OK for at acceptere.
OK

Sådan bruger du læringsspil i erhvervsøkonomi-undervisningen!(gymnasie)

“Det er fedt, at spillet er bygget op om en fiktiv virksomhed, som ingen kender på forhånd, så alle starter fra det samme udgangspunkt”forklarer Mette-Marie Nielsen (2.b) og fortsætter:

I samarbejde med Mariagerfjord Gymnasium inviterer Copenhagen Game Lab til miniseminar om Læringsspil i erhvervsøkonomi-undervisningen!

Det foregår den 26/8 kl. 11-15  på Mariagerfjord Gymnasium

Se og download invitationen her

Her kan du bl.a. prøve spillet Innoculture, som nu er tilgængeligt til brug i undervisningen i erhvervsøkonomi.

Innoculture er et semidigitalt spil, der handler om at styre en fiktiv men reali- stisk organisation gennem en innovationsproces. Spillet foregår i klasserum- met og giver plads til læreren, men det udnytter også de fordele, det digitale giver. Undervejs skal spillerne blandt andet forholde sig til interne mails, presseomtale og en medarbejderundersøgelse og bruge det som grundlag for at træffe beslutninger. På den måde får de en unik mulighed for at bruge deres viden i noget, der ligner praksis.

Du kan læse mere om Mariagerfjord Gymnasiums erfaringer med spillet her:

Eleverne siger blandt andet:

”Det er også spændende og rart at bruge teorien i praksis. Normalt kigger vi på virksomheder ud fra beskrevne eksempler, men her får vi lov til at prøve det i praksis. Det giver et meget bedre overblik, når alle de forskellige faktorer kommer på bordet.”

Tilmelding på https://cphgamelab.nemtilmeld.dk/6/. Arrangementet er gratis.

Gymnasiet byder på lidt forplejning og alle der kommer, får et godt tilbud på et spil, der er lige til at bruge i undervisningen.

Del dette indlæg

Kontakt os

"Vi er altid klar til at tale spil, adfærdsændring og læring"

Kontakt os

Du skal blot udfylde formularen herunder.

Så kontakter vi dig - helt uforpligtende.

Du er naturligvis også velkommen til at ringe til os.

flying-letter