Hos os kan du få udviklet både digitale og analoge spil til læring og adfærdsændring
x

Analoge spil

+ Læs mere

Digitale spil

+ Læs mere

Få udviklet et læringsspil

"Vi udvikler spil, der understøtter læring mellem mennesker."

Vores eksplorative co-creation designproces er unik, effektiv, spændende og lærerig at deltage i for vores kunder.

Vi arbejder med både analoge og digitale spilformater og er pionerer inden for spilformater, der kombinerer det digitale og analoge. Vi har en dyb og detaljeret forståelse af strukturerne og kravene i både uddannelsessektoren og på efteruddannelsesområdet og baserer vores design på den nyeste didaktiske viden. Vi specialiserer os i - i samarbejde med vores kunder - at konvertere kompleks og ofte forskningsbaseret materiale til tilgængelige og effektive spil. Flere af vores spil er reelt læringsplatforme, der er struktureret og opleves som spil.

Gå på opdagelse i vores showcases herunder.

Showcases

"Gå på opdagelse i vores showcases herunder."

JobSPILLET

Vi udviklede simulationsbrætspillet jobSPILLET, hvor man bliver sat til at implementere beskæftigelsesreformen i en fiktiv kommune. Lederne spillede sammen i deres teams.
Gå til spil-case

Global Academy

Vi udviklede det digitale flipped classroom spilformat “Global Academy” til VUC Storstrøm. Spillet er en læringsplatform, hvor lærere og kursister kan skabe deres egne gamificerede undervisningsforløb.
Gå til spil-case

Mayday

Da flysektoren i forvejen er vant til at arbejde med simulationer, var det oplagt at lave et simulationsbrætspil. Spillet simulerer en flyvetur hvor praktisk talt alt går galt, og tvinger crewet til at prioritere svindende ressourcer
Gå til spil-case

BDO Business Game

For at hjælpe BDO bedre ud over kanten og fange elevernes interesse, lavede vi det digitale læringsspil “BDO Business Game”. Spillet tager udgangspunkt i en case competition, hvor man spiller stjernerevisor - specialisten der redder dit firma fra konkurs!
Gå til spil-case

Luksus I

Luksus viser hvad der sker, når et budget, der i forvejen er presset, bliver ramt af uforudsete udgifter. Eleverne spiller unge mennesker, der alle sammen jagter det gode liv, med alt hvad det indebærer af rejser, gadgets og dyre biler.
Gå til spil-case

Luksus II

For at gøre eleverne endnu dygtigere til at håndtere deres privatøkonomi, lavede vi Luksus II. Luksus II bygger på vores digitale spil, BDO Business Game. Dermed sparede vi en masse af vores kundes penge.
Gå til spil-case

Orange Leder

Løsningen på Roskilde Festivals udfordring blev simulationsbrætspillet “Orange leder”. Det er en versionering af vores eksisterende spil om frivilligledelse, som er udarbejdet sammen med eksperter inden for feltet.
Gå til spil-case

Waste Miners

Det digitale spil Waste Miners er en fortælling, der dramatiserer skrald og genbrugsmaterialer, i en kontekst der giver mening for børn. Eleverne spiller klaner i en post-apokalyptisk verden.
Gå til spil-case

Klar til Vagt

For at forberede de unge KBU læger på virkelighedens udfordringer, lavede vi simulationsbrætspillet "Klar til Vagt". Spillet illustrerer, hvordan det er at stå i en situation, hvor man både har begrænset viden og indflydelse.
Gå til spil-case

Nordbro

For at give eleverne en grundlæggende forståelse for hvad det indebærer at være håndværker, lavede vi det digitale læringsspil Nordbro. Spillet kan spilles både hos Ungdomsbyen og ude på skolerne.
Gå til spil-case

Kommunikationsspillet

Løsningen for Roskilde Kommunes ældresektor blev Kommunikationsspillet. Kommunikationsspillet er et simulationsbrætspil, der træner de ansatte i ældresektoren i at benytte værdig og inddragende kommunikation i deres hverdag.
Gå til spil-case

Employer branding til Danmarks Apotekerforening

Spillet foregår dels på computeren, og dels i klasserummet. Det introducerer spillerne til de arbejdsopgaver, de kommer til at have, hvis de søger job som apoteker.
Gå til spil-case

Fællesskabet

Fællesskabet giver lærere og pædagoger mulighed for at tale om inklusion som en faglig udfordring – og ikke som en ekstra opgave eller en sag, der vedrører konkrete børn   ’Fællesskabet’ er et selvinstruerende spil, der kan anvendes på teammøder og pædagogiske dage.
Gå til spil-case

Klasserumsspil

En serie af semidigitale spilbaserede undervisningsforløb, der integrerer læreren i afviklingen ude i klasserummet. Konceptet er udviklet med støtte fra Undervisningsministeriet og udgives af Gyldendal
Gå til spil-case

Væddeløbet

For at styrke grundlaget for meningsfuld involvering udviklede vi det semidigitale spil “Væddeløbet”. Spillet tager deltagerne igennem en engagerende og effektiv proces
Gå til spil-case

Flashpoint

For at imødekomme Region Syds behov, udviklede vi Flashpoint, som er et casebaseret brætspil. Deltagerne spiller behandlere på en fiktiv psykiatrisk afdeling, og skal behandle forskellige typer patienter.
Gå til spil-case

Upcoming

Spillet Upcoming fører med et kærligt glimt i øjet museumsgæsterne igennem rejsen fra rendestenen til stjernerne. Gæsterne skal igennem poster rundt omkring på museet
Gå til spil-case

Den sidste tid

For at udvikle de paliative kompetencer i kommunen, lavede vi spillet “Den sidste tid”. “Den sidste tid” er et simulationsbrætspil, der hjælper med at italesætte alt det svære, der er forbundet med paliative forløb.
Gå til spil-case

Vaccinationsspil for WHO

I spillet får eleverne et førstehåndsindtryk af, hvad det betyder for kroppens celler, om de er vaccinerede eller ej. Det er et digitalt spil, hvor eleverne kontrollerer immunforsvaret i en krop, og skal bekæmpe invaderende sygdomme.
Gå til spil-case

Decision Point

Decision Point er et læringsspil, der sætter fokus på samarbejdet om kliniske prioriteringer i pressede situationer. Spillet træner non-tekniske kompetencer.
Gå til spil-case

INNOCULTURE

Innoculture er et semi-digitalt læringsspil, hvor deltagerne skal arbejde konkret med innovation. I et simuleret miljø præsenteres deltagerne for tre forskelige udfordringer, som de skal løse ved at prioritere forskellige områder i en organisation
Gå til spil-case

DIF leader

Fordi Dansk Idrætsforbund ønskede et spil i stil med Teamleader, blev løsningen en versionering med samme grundstruktur, men med en skræddersyet case. Dansk Idrætsforbund var selv med til at udvikle casen.
Gå til spil-case

Fremtiden på spil

Vi designede kortspillet “Fremtiden på spil”. Her spiller eleverne unge mennesker, der på baggrund af deres mål og drømme skal vælge den erhvervsuddannelse, der passer dem bedst.
Gå til spil-case

Historierollespil

Vi lavede en serie af små rollespil med udgangspunkt i tre nedslag i danmarkshistorien; Besættelsen, Grundloven i 1915 og industrialiseringen. Alle tre forløb er lavet med grundig research.
Gå til spil-case

Teamleader

Med ’Teamleader’ kan I træne jeres lederevner og diskutere faglige problemstillinger i et simuleret miljø. ’Teamleader’ skaber et virkelighedsnært miljø, hvor spillerne møder lederens udfordringer og dilemmaer.
Gå til spil-case

Skybrud

Et voldsamt regnvejr har oversvømmet kældre, kortsluttet telefonmaster og sat de sædvanlige systemer ud af spil. Men hvad gør man, når man er strandet på et museum med 25 børn
Gå til spil-case

Kontakt os

"Vi er altid klar til at tale spil, adfærdsændring og læring"

Kontakt os

Du skal blot udfylde formularen herunder.

Så kontakter vi dig - helt uforpligtende.

Du er naturligvis også velkommen til at ringe til os.

flying-letter