JobSPILLET
Vi udviklede simulationsbrætspillet jobSPILLET, hvor man bliver sat til at implementere beskæftigelsesreformen i en fiktiv kommune. Lederne spillede sammen i deres teams.
Gå til spil-case
Global Academy
Vi udviklede det digitale flipped classroom spilformat “Global Academy” til VUC Storstrøm. Spillet er en læringsplatform, hvor lærere og kursister kan skabe deres egne gamificerede undervisningsforløb.
Gå til spil-case
Mayday
Da flysektoren i forvejen er vant til at arbejde med simulationer, var det oplagt at lave et simulationsbrætspil. Spillet simulerer en flyvetur hvor praktisk talt alt går galt, og tvinger crewet til at prioritere svindende ressourcer
Gå til spil-case
BDO Business Game
For at hjælpe BDO bedre ud over kanten og fange elevernes interesse, lavede vi det digitale læringsspil “BDO Business Game”. Spillet tager udgangspunkt i en case competition, hvor man spiller stjernerevisor - specialisten der redder dit firma fra konkurs!
Gå til spil-case
Luksus I
Luksus viser hvad der sker, når et budget, der i forvejen er presset, bliver ramt af uforudsete udgifter. Eleverne spiller unge mennesker, der alle sammen jagter det gode liv, med alt hvad det indebærer af rejser, gadgets og dyre biler.
Gå til spil-case
Luksus II
For at gøre eleverne endnu dygtigere til at håndtere deres privatøkonomi, lavede vi Luksus II. Luksus II bygger på vores digitale spil, BDO Business Game. Dermed sparede vi en masse af vores kundes penge.
Gå til spil-case
Orange Leder
Løsningen på Roskilde Festivals udfordring blev simulationsbrætspillet “Orange leder”. Det er en versionering af vores eksisterende spil om frivilligledelse, som er udarbejdet sammen med eksperter inden for feltet.
Gå til spil-case
Waste Miners
Det digitale spil Waste Miners er en fortælling, der dramatiserer skrald og genbrugsmaterialer, i en kontekst der giver mening for børn. Eleverne spiller klaner i en post-apokalyptisk verden.
Gå til spil-case
Klar til Vagt
For at forberede de unge KBU læger på virkelighedens udfordringer, lavede vi simulationsbrætspillet "Klar til Vagt". Spillet illustrerer, hvordan det er at stå i en situation, hvor man både har begrænset viden og indflydelse.
Gå til spil-case
Nordbro
For at give eleverne en grundlæggende forståelse for hvad det indebærer at være håndværker, lavede vi det digitale læringsspil Nordbro. Spillet kan spilles både hos Ungdomsbyen og ude på skolerne.
Gå til spil-case
Kommunikationsspillet
Løsningen for Roskilde Kommunes ældresektor blev Kommunikationsspillet. Kommunikationsspillet er et simulationsbrætspil, der træner de ansatte i ældresektoren i at benytte værdig og inddragende kommunikation i deres hverdag.
Gå til spil-case
Employer branding til Danmarks Apotekerforening
Spillet foregår dels på computeren, og dels i klasserummet. Det introducerer spillerne til de arbejdsopgaver, de kommer til at have, hvis de søger job som apoteker.
Gå til spil-case
Fællesskabet
Fællesskabet giver lærere og pædagoger mulighed for at tale om inklusion som en faglig udfordring – og ikke som en ekstra opgave eller en sag, der vedrører konkrete børn
’Fællesskabet’ er et selvinstruerende spil, der kan anvendes på teammøder og pædagogiske dage.
Gå til spil-case
Klasserumsspil
En serie af semidigitale spilbaserede undervisningsforløb, der integrerer læreren i afviklingen ude i klasserummet. Konceptet er udviklet med støtte fra Undervisningsministeriet og udgives af Gyldendal
Gå til spil-case
Væddeløbet
For at styrke grundlaget for meningsfuld involvering udviklede vi det semidigitale spil “Væddeløbet”. Spillet tager deltagerne igennem en engagerende og effektiv proces
Gå til spil-case
Flashpoint
For at imødekomme Region Syds behov, udviklede vi Flashpoint, som er et casebaseret brætspil. Deltagerne spiller behandlere på en fiktiv psykiatrisk afdeling, og skal behandle forskellige typer patienter.
Gå til spil-case
Upcoming
Spillet Upcoming fører med et kærligt glimt i øjet museumsgæsterne igennem rejsen fra rendestenen til stjernerne. Gæsterne skal igennem poster rundt omkring på museet
Gå til spil-case
Den sidste tid
For at udvikle de paliative kompetencer i kommunen, lavede vi spillet “Den sidste tid”. “Den sidste tid” er et simulationsbrætspil, der hjælper med at italesætte alt det svære, der er forbundet med paliative forløb.
Gå til spil-case
Vaccinationsspil for WHO
I spillet får eleverne et førstehåndsindtryk af, hvad det betyder for kroppens celler, om de er vaccinerede eller ej. Det er et digitalt spil, hvor eleverne kontrollerer immunforsvaret i en krop, og skal bekæmpe invaderende sygdomme.
Gå til spil-case
Decision Point
Decision Point er et læringsspil, der sætter fokus på samarbejdet om kliniske prioriteringer i pressede situationer. Spillet træner non-tekniske kompetencer.
Gå til spil-case
INNOCULTURE
Innoculture er et semi-digitalt læringsspil, hvor deltagerne skal arbejde konkret med innovation.
I et simuleret miljø præsenteres deltagerne for tre forskelige udfordringer, som de skal løse ved at prioritere forskellige områder i en organisation
Gå til spil-case
DIF leader
Fordi Dansk Idrætsforbund ønskede et spil i stil med Teamleader, blev løsningen en versionering med samme grundstruktur, men med en skræddersyet case. Dansk Idrætsforbund var selv med til at udvikle casen.
Gå til spil-case
Fremtiden på spil
Vi designede kortspillet “Fremtiden på spil”. Her spiller eleverne unge mennesker, der på baggrund af deres mål og drømme skal vælge den erhvervsuddannelse, der passer dem bedst.
Gå til spil-case
Historierollespil
Vi lavede en serie af små rollespil med udgangspunkt i tre nedslag i danmarkshistorien; Besættelsen, Grundloven i 1915 og industrialiseringen. Alle tre forløb er lavet med grundig research.
Gå til spil-case
Teamleader
Med ’Teamleader’ kan I træne jeres lederevner og diskutere faglige problemstillinger i et simuleret miljø.
’Teamleader’ skaber et virkelighedsnært miljø, hvor spillerne møder lederens udfordringer og dilemmaer.
Gå til spil-case
Skybrud
Et voldsamt regnvejr har oversvømmet kældre, kortsluttet telefonmaster og sat de sædvanlige systemer ud af spil. Men hvad gør man, når man er strandet på et museum med 25 børn
Gå til spil-case