fb-pixel

5 BIG BETS

Udviklet til Topdanmark

Udfordring

Hvordan får man 350 medarbejdere til ikke kun at kende, men også forstå og se fordelen ved en ny strategi? Copenhagen Game Lab udviklede et spil der kan netop det til Topdanmark. Et spil der skal gøre deres nye strategi i deres landbrugs- og erhvervsdivision håndgribelig for medarbejderne.

Løsning

I spillet skal medarbejderne styre et team der skal sørge for at få nye og fastholde eksisterende kunder, samtidig med at de sikrer en mere optimal risikoprofil hos kunderne og håndtere de udfordringer der rammer. Samtidig med at de ‘passer driften’ har de mulighed for at optimere den ved at vælge blandt forskellige muligheder som den nye strategi åbner for. På den måde gør spillet strategien konkret og virkelighedsnær, og viser hvad den kan betyde for den enkelte.

Resultat

Spillet blev introduceret ved en stor event hvor den nye strategi blev lanceret. Spillet skabte både en unik og sjov konkurrence mellem deltagerne i hvem der var bedst til at udnytte strategien, og gav samtidig anledning til en masse diskussioner omkring bordene, hvor de strategiske initiativer blev sat ind i en hverdagskontekst, og der blev lagt planer for hvad de enkelte teams og medarbejdere efterfølgende ville tage action på.

Indkøbskurv

Ingen varer i kurven.

crosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram