Klasserumsspil
Vi har gennem årene udviklet en bred vifte af spil og spilbaserede undervisningsforløb til folkeskoler og ungdomsuddannelser.
I vores design fokuserer vi altid på at integrere klasserummet aktivt i spillet – både gennem indbyggede øvelser og ved at skabe forskellige interfaces til projektor/smartboard og elevernes egne computere.
For os er det afgørende, at spillet ikke står alene, men understøtter det naturlige samspil mellem elever og lærer. Denne tilgang sikrer, at vi udnytter spillenes fulde potentiale og samtidig undgår de typiske faldgruber ved spilbaseret undervisning.
Mangler I et spil?
Ser I potentialet i læringsspil, men mangler erfaring?
Fortæl os jeres mål, så finder vi sammen det bedste format for jer – enten eksisterende, tilpasset eller helt skræddersyet.
Case: Natursynsspillet
Udviklet til: Friluftsrådet, Danmarks Naturfredningsforening og Landbrug & Fødevarer
Formål
Deltagerne repræsenterer forskellige interesseorganisationer med varierende natursyn – fra biodiversitetsforkæmpere til fortalere for rekreativ adgang til økonomisk udbytte.
Gennem forhandlinger om konkrete landskabsændringer som genslyngning af åer, stietablering og udsætning af vildsvin, visualiseres alle beslutninger direkte på en digital landskabsmodel.
Spillerne oplever, hvordan forskellige natursyn påvirker beslutningsprocesser og hvordan bæredygtige løsninger ofte kræver kompromiser.

Nysgerrig på vores spil?
Vi har samlet en række af vores mest populære spilbaserede undervisningsforløb på klasserumsspil.dk